Wessex Water este o companie regionala de apa si canalizare care deserveste 2,8 milioane de clienti din sud-vestul Angliei, inclusiv Dorset, Somerset, Bristol, cea mai mare parte a Wiltshire si regiuni din Gloucestershire si Hampshire.
Recunoscuta de autoritatile de reglementare din Marea Britanie ca una dintre cele mai importante companii de apa si canalizare din Anglia si Tara Galilor, Wessex Water deserveste unui peisaj regional variat.
Avand scopul de a proteja mediul inconjurator, Wessex Water ofera clientilor si comunitatilor locale servicii si raport calitate-pret excelente.
AMP7 este noul plan de cinci ani pentru investitii si gestionarea activelor din randul companiilor de apa si canalizare din Marea Britanie, care a inceput in 2020.
Pentru Wessex Water, accentul lor in acest ciclu AMP este pus pe gasirea unui echilibru intre normele de mediu si aspectele financiare, investind in tehnologie pentru a-si imbunatati fluxurile de lucru.
Ca sector, multe companii de apa trec printr-o schimbare, deoarece cauta din ce in ce mai mult solutii holistice care sunt atat rentabile, cat si orientate spre client, precum si mai prietenoase cu mediu.
Implementarea fluxurilor de lucru digitale nu sunt doar instrumente digitale
Wessex Water este singura companie de apa din Marea Britanie care actioneaza ca proprietar, operator, proiectant si antreprenor.
Ei au propriile echipe de ingineri si constructori, ceea ce inseamna ca sunt concentrati pe managementul intregului ciclu de viata al activelor lor, precum si pe gestionarea problemelor de mediu si ecologie.
Operarea de la planificare si proiectare, pana la executia pe santier inseamna ca echipele sunt concentrate pe imbunatatirea rezultatelor pentru clientii lor, gasind in acelasi timp cele mai eficiente moduri de lucru.
Important este ca echipele de la Wessex Water colaboreaza cu o serie de echipe interne si parteneri, astfel incat schimbul de date si informatii din proiecte este o componenta cheie a activitatilor lor de zi cu zi.
Adam Bear, Manager Strategic Digital si Paul Verner, Inginer Digital Principal la Wessex Water, au inceput sa identifice imbunatatiri ale modurilor actuale de lucru ale Wessex Water, anul trecut, in pregatirea pentru AMP7.
Ei au recunoscut ca, desi aveau multe instrumente digitale in Wessex Water, acestea nu erau folosite la intregul lor potential.
Adam si Paul au inceput sa exploreze modul in care ar putea imbunatati eficienta si colaborarea.
„Am avut o multime de sisteme diferite in randul echipelor noastre, dar am observat ca nu folosim aceste instrumente la capacitatea lor maxima”, comenteaza Paul Verner, inginer digital principal la Wessex Water.
„Au fost exemple in care colegii aveau acces la un formular digital – de exemplu o lista de verificare a sigurantei, dar in loc sa-l completeze intr-un mod digital, ei tipareau formularul, il aduceau pe santier si il completau manual, apoi il scanau si il salvau inapoi pe hard-disk-ul local.”
Unul dintre beneficiile pentru Wessex Water in digitalizarea fluxurilor de lucru actuale inseamna ca se pot concentra pe dezvoltarea de programe de mentenanta proactiva pentru serviciile lor de canalizare atunci cand este vorba de gestionarea performantei activelor pe care le detin.
„Intelegerea planului de performanta al unui activ este vital, asa ca trebuie sa ne asiguram ca gestionarea si schimbul de informatii precise si actualizate din proiect sunt fara probleme si sunt gestionate cu acuratete nu numai in faza de proiectare, ci pana la mentenanta activelor.” spune Adam Bear Manager Strategic Digital la Wessex Water.
Imbunatatirea fluxurilor de lucru in companiile de apa si canalizare
Unele companii de apa foloseau deja o platforma comuna de date, asa ca echipa a urmarit indeaproape experientele acelor companii pentru a intelege ce ar putea imbunatati la Wessex Water.
De acolo, au inceput sa exploreze mediile comune de date disponibile pe piata si au lucrat cu Autodesk pentru a-si revizui produsele si fluxurile de lucru digitale.
Au inceput prin a-si intelege nevoile ca afacere si s-au uitat la produse care se potriveau cerintelor legate de proiectare si de livrabilele proiectelor.
In urma explorarii lor, au descoperit ca BIM 360, o solutie Autodesk Construction Cloud care conecteaza fluxurile de lucru, echipele si datele ar ajuta echipa sa-si centralizeze toate datele proiectului.
„Wessex Water este un furnizor de infrastructura critica, astfel incat accesul la informatii in timp real de oriunde ne ajuta sa oferim cele mai bune rezultate pentru clientii nostri”, spune Paul.
„ Mai intai, am lansat BIM 360 in cadrul echipei noastre principale. Aceasta echipa nu lucreaza in mod traditional cu modele si desene – este o echipa de mentenanta, asa ca deserveste activele care sunt deja in teren. Implementarea in cadrul acestei echipe ne-a ajutat mai intai sa intelegem si sa perfectionam unele dintre procesele pe care doream sa le implementam.
Ne-a fost usor sa facem tranzitia acestei echipe sa lucreze intr-un mod mai eficient – tehnologia pe care o folosim in prezent avea un mod complicat de a crea proiecte. Pentru a configura un proiect, ar fi putut dura doua sau trei zile, dar am descoperit ca putem configura proiecte in BIM 360 in doua sau trei minute, asa ca instantaneu am putut vedea beneficiile solutiei”, spune Adam.
In urma succesului cu echipa principala, au lansat BIM 360 ca sistem de management al documentelor impreuna cu echipa de Inginerie, Achizitii si Constructie (EPC), cu accent pe gestionarea datelor din proiect intr-un spatiu central.
„Colegii nostri au gasit solutia usor de utilizat – au avut o anumita experienta in utilizarea produselor Autodesk AEC in trecut, asa ca le-am oferit o scurta instruire initiala si, dupa aceea, echipa a putut sa navigheze singura prin solutie”, spune Adam.
Echipa EPC si-a conectat, de asemenea, modelele Revit si Navisworks cu BIM 360, astfel incat toata lumea din echipa sa poata accesa modelele 3D ale proiectelor lor.
„Inainte de a utiliza BIM 360, nu toata echipa se simtea confortabil folosind modele 3D numai in Navisworks. Daca activitatea ta principala nu implica proiectarea sau utilizarea modelelor 3D, poate fi dificil sa navighezi si, de asemenea, nu poti fi niciodata complet sigur daca te uiti la cea mai recenta versiune.
Cu toate acestea, BIM 360 faciliteaza utilizarea modelelor 3D – este mai intuitiv si se potriveste scopului sau. Ne-a ajutat cu adevarat echipele sa lucreze mai confortabil in 3D”, spune Adam.
Utilizarea solutiei pentru a introduce fluxuri de lucru digitale
Wessex Water a inceput, de asemenea, sa foloseasca BIM 360 pentru procesele lor de revizuire a proiectarii cu proiectanti externi.
„Partenerii nostri din lantul de aprovizionare si echipele externe de proiectare pot incarca desene, iar noi folosim BIM 360 pentru a efectua analize de design care functioneaza bine pe proiectele noastre”, spune Paul.
Incorporarea proceselor din proiect in BIM360 a insemnat ca echipele interne si externe nu au nevoie de software suplimentar pentru a participa la acest proces.
Adam comenteaza: „Viziunea de 360 grade a produsului a insemnat ca totul poate fi facut intr-un singur loc, intr-o singura interfata – este mult mai eficient pentru noi sa desfasuram procesele cheie ale proiectului.Cand vine vorba de definirea succesului, am urmarit utilizarea sistemului si am monitorizat modul in care colegii nostri folosesc solutia care ne-a ajutat sa ne dezvoltam si programul de instruire.”
Mentinerea proiectelor operationale in fata situatiilor neprevazute
In calitate de furnizor de infrastructura critica in Marea Britanie, era imperativ ca Wessex Water sa isi poata mentine proiectele operationale in timpul pandemiei de Covid-19.
BIM 360 a sustinut lucrul de la distanta si a permis Wessex Water si partenerilor lor din lantul de aprovizionare sa lucreze in colaborare la proiecte fara a fi impreuna fata in fata.Intr-un mediu virtual, ei au continuat sa efectueze analize de proiectare si au putut sa ofere partenerilor lantului de aprovizionare acces la date precise si actualizate ale proiectului.
Acest lucru inseamna ca colaboratorii din proiect puteau accesa informatii atunci cand aveau nevoie de ele, iar pentru unele procese, puteau face acest lucru de la distanta folosind BIM 360.
“Nu imi pot imagina cum am fi finalizat revizuirile de proiectare si executie in timpul lockdown-urilor nationale fara BIM 360”, reflecta Paul
„Un lucru pe care BIM 360 ne-a permis, de asemenea, sa facem este sa aducem mai multi colegi si parteneri in procesul de revizuire a proiectarii, care anterior probabil nu era posbil. A schimbat cu adevarat modul in care facem lucrurile in bine”, spune Paul.
Privind in viitor, Wessex Water planuieste sa creasca utilizarea BIM 360.
Ei cauta sa implementeze mai multe fluxuri de lucru digitale si ambitia este sa foloseasca BIM 360 ca mediu de date comun standardizat pentru toate proiectele.
„Vrem sa ajungem intr-un punct in care utilizarea BIM 360 devine o afacere – ne-am dori ca acest lucru sa se intample inainte de aprilie 2023, in anul trei al ciclului nostru AMP actual”, comenteaza Adam.
Utilizarea BIM 360 a crescut cu aproape 400% in ultimul an, ceea ce inseamna ca Wessex Water poate implementa metode de lucru care folosesc mai bine datele pe care le detin.
Adam spune: „ BIM 360 ne ajuta sa ne democratizam datele, permitand oamenilor sa interactioneze cu acestea, ceea ce ii ajuta sa le inteleaga mai usor continutul.”
Echipa intentioneaza, de asemenea, sa foloseasca mai mult din functionalitatile oferite de BIM 360 in domeniul managementului pe santier, ajutand Wessex Water sa-si gestioneze mai bine activele pe care le detin, intr-un mod mai eficient, cu colaboratori interni si externi.
„Incurajarea si imputernicirea partenerilor si angajatilor nostri din lantul de aprovizionare deopotriva pentru a afla mai multe despre proiectele lor, facand datele usor accesibile poate fi doar un lucru bun si va sprijini decizii mai inovatoare si durabile in viitor”, comenteaza Paul.
.