Cat va costa gestionarea deficitara a documentatiei din proiectele de constructii?

Pe masura ce echipele se maresc si proiectele de constructii devin tot mai complexe, gestionarea corecta a documentelor trebuie sa fie o parte integranta a fluxului de lucru. Gestionarea deficitara a documentelor este in detrimentul unui proiect si poate duce la intarzieri, depasiri ale bugetului si refaceri de lucrari.

Pentru cei mai multi dintre noi, gestionarea documentelor de constructie este o parte inevitabila si necesara a procesului de lucru. Acestea fiind spuse, multe companii se straduiesc sa mentina controlul asupra volumului urias de documente ale proiectului. De la planurile de arhitectura si pana la notele de pe planse si RFI, o singura eroare intr-un singur document poate duce la greseli costisitoare in executie.

Impactul controlului deficitar al documentelor

Firmele de constructii care nu detin un sistem de control al documentelor  intampina o multitudine de probleme, precum fisiere care lipsesc, care nu se actualizeaza la nivelul intregii echipe sau care ajung pe maini gresite. Companiile care se confrunta in mod constant cu oricare dintre urmatoarele sapte probleme ar trebui sa ia in considerare utilizarea unui sistem de control al documentelor proiectului de constructie pentru a imbunatati fluxul de lucru pe toate planurile.

1. Numar ridicat de modificari

Potrivit unui raport FMI, datele si informatiile deficitare au costat industria constructiilor din SUA din anul 2018 peste 31,3 miliarde de dolari. Un numar mare de cereri de modificari sunt generate din cauza lipsei controlului asupra versiunilor pe desene si planuri. Cand muncitorii care asambleaza structura lucreaza pe un set vechi de planuri care nu reflecta ultimele modificari, greselile sunt practic inevitabile.

2. Timp de munca irosit

O cantitate substantiala de munca valoroasa este irosita in fiecare an in incercarea de a gasi anumite fisiere intr-o documentatie nestructurata compusa din sute sau mii de documente. Echipele de constructii au nevoie de raspunsuri rapide cand vine vorba de modificari de proiect sau de orice cerere de informatie (RFI) care apare in timpul constructiei. Este dificil sa gestionezi modificarile si sa raspunzi eficient in lipsa unui sistem centralizat de control al documentelor.

3. Date si informatii fragmentate

Multe dintre firmele de constructii care incearca sa utilizeze optiuni de stocare gratuite sau la preturi reduse, care nu sunt concepute special pentru controlul documentelor, pot ajunge sa isi distribuie fisierele creand informatii fragmentate. Optiunile de control al documentelor variaza in functie de servicii, facilitand bresele de securitate. Aceste servicii terte impun aproape intotdeauna o limita de stocare, chiar si pentru conturile platite, si accepta doar anumite tipuri de fisiere. Unele conturi de stocare sunt chiar uitate cu desavarsire dupa incheierea unui proiect, ducand la pierderea documentelor care devin necesare cand se ivesc probleme cu constructia.  

4. Intarzieri de comunicare

Intarzierile de comunicare cauzate de problemele legate de controlul documentelor sunt foarte  frecvente pe santier. Atunci cand un membru al echipei sau un subcontractant trebuie sa solicite accesul la documentele esentiale, neavand acces de la inceput, intarzierile de cateva ore sau chiar de cateva zile pot produce intarzieri ale proiectului fata de planul de executie. Mai mult, fisierele incompatibile si lipsa accesului de pe dispozitivele mobile existente pot de asemenea ingreuna comunicarea in cazul cererilor de modificare a planselor si a RFI-uri.    

5. Raspuns lent la cererile de modificare

Cum proiectele de constructii genereaza in medie 56 de cereri de modificare pe parcursul proiectarii si executiei, nu exista nicio modalitate prin care procesele manuale sa poata tine pasul cu solicitarile aparute. Chiar si o intarziere de numai cateva ore in transmiterea modificarilor  documentelor esentiale ale proiectului poate duce la pierderi de material si manopera.   

6. Brese de securitate

Chiar daca industria constructiilor nu a fost vizata de incercarile de hacking la fel de  mult  ca firmele din domeniul sanatatii si al comertului cu amanuntul, au existat o multime de scurgeri de date serioase in ultimii ani in cadrul industriei. In 2017, peste 80% dintre companiile chestionate din domeniul constructiilor au raportat cel putin un caz de frauda.

Practicile deficitare ale controlului de documente reprezinta un punct slab in accesarea  datelor sensibile.  Practicile nesigure, cum ar fi utilizarea detaliilor de conectare comune partajate intre membrii echipei, pot duce la acces neautorizat atunci cand un singur dispozitiv sau cont este spart. Conturile individuale de utilizator pe nivel de acces reprezinta un mod mai sigur si mai eficient de protejare a  datelor sensibile.

7. Pachete de predare incomplete

Pachetele de predare ar trebui sa includa cele mai recente versiuni ale tuturor fiserelor si planurilor de situatie, executie si sisteme interne ale cladirii. Din pacate  pachetele de predare contin adesea doar o parte din datele pe care ar trebui sa le contina sau se bazeaza pe documente invechite si incorecte. Proprietarii si operatorii cladirii finalizate trebuie adeseori sa plateasca pentru lucrari independente de cercetare si inspectie pentru a colecta informatii exacte despre propriile lor cladiri.

Cum sa detii controlul documentelor de constructie

Vestea buna este ca, atunci cand este facut corect, managementul documentelor poate face diferenta dintre succesul si esecul proiectului. Gestionarea  tuturor  documentelor intr-un mod eficient, organizat, inseamna atat o afacere de constructii care functioneaza bine, cat si castigarea de noi proiecte.

Potrivit  Consepsys, scopul sau „este de a impune procese si practici controlate pentru crearea, revizia, modificarea, emiterea, distribuirea si  accesibilitatea  documentelor”. Mai mult, un control bun al documentelor „garanteaza ca documentatia disponibila la punctele de lucru din cadrul unei organizatii beneficiaza de increderea utilizatorilor sai si contine informatii actualizate, fiabile, verificate si aprobate”.

Aceasta inseamna ca documentele si informatiile ar trebui sa corespunda urmatoarelor criterii:

• Asigurati-va ca documentele dvs. sunt gestionate, organizate si usor de cautat

• Includeti totul, de la proiecte, RFI-uri, specificatii, modele de proiectare, liste de verificari, contracte etc

• Stocati documente intr-un loc accesibil si sigur pentru fiecare angajat si parte interesata – instrumentele bazate pe cloud sunt ideale

• Asigurati-va ca accesul este permis pe tot parcursul ciclului de viata al constructiei – incepand de la proiectare si pana la inchiderea proiectului – astfel incat proprietarii, operarea si mentenanta sa il poata accesa mai tarziu. Este crucial sa aveti un sistem de control al documentelor de constructie pentru a va centraliza documentele de proiect. In plus, utilizarea unor instrumente digitale robuste pentru gestionarea documentelor de constructie poate duce la rezultate mai bune pentru proiecte, inclusiv la o crestere a productivitatii proiectului si a colaborarii, mai putine erori si modficari si mai putine riscuri.

Avantajele unui control mai bun al documentelor de constructie 

Implementarea software-ului de constructie in fluxul dvs. de lucru permite luarea de decizii bazate pe date, creand transparenta care ii tine informati pe proprietarii de proiecte. Cu tehnologia care conecteaza procesele si fluxurile de lucru de-a lungul ciclului de viata al constructiei, practicarea unei bune gestionari a documentelor reprezinta un pas inainte.

Eficienta comparabila cu viteza luminii

Chiar de la inceput, un control mai bun  al documentelor de constructie  va ofera posibilitatea de a va asigura ca echipa dvs. lucreaza intotdeauna cu cele mai actualizate  informatii. Ar trebui sa fie de la sine inteles ca lucrul cu date, documente si modele gresite   iroseste  timp, materiale si  ore de lucru . 

In trecut, planurile erau stocate intr-un teanc urias la birou si, de fiecare data cand se realiza o modificare, cineva trebuia sa se asigure ca fisierele centrale erau actualizate si ca toata lumea era informata.  Astazi, tehnologia care digitalizeaza documentele de constructie  si  rationalizeaza procesul de  gestionare a acestora  usureaza pastrarea la zi a celor mai recente versiuni,  ajutand la eliminarea hartiilor si  permitand colaborarea  intre  partile interesate din proiect oricand si oriunde. Facand acest lucru digital, procesul de gestionare a documentelor este automatizat cu actualizari din teren, economisind timp, bani si eventuale dureri de cap. 

Mai putine greseli, o comunicare mai buna

Inainte observatiile erau urmarite in notele scrise de mana – care puteau fi ilizibile sau deteriorate. Daca acestea reveneau la birou (in siguranta), cineva trebuia sa actualizeze informatiile manual si sa le transmita mai departe catre partile interesate ale proiectului pentru a fi remediate. Chiar si cu modalitatile  noi si imbunatatite de utilizare a tehnologiei pentru a ne asigura ca planurile sunt actualizate, este posibil sa comitem greseli  in lipsa  unui sistem corect de verificare si de control.

Din fericire, software-ul modern de constructii poate atenua aceste neplaceri prin crearea unui set unificat de planuri pe care toata lumea le poate accesa si actualiza de pe dispozitivele lor mobile, tablete  si laptopuri. Acest lucru va asigura ca oriunde se afla echipa dvs. de proiect  –  in sau in afara santierului  –  are cele mai recente  documente si modele pe care sa lucreze.

In plus, solutiile digitale pot crea o experienta perfecta in urmarirea markup-urilor, a RFI-urilor si a problemelor. Astfel, imbunatatirea controlului documentelor de constructie creeaza si o oportunitate de a imbunatati comunicarea, facand-o mai fluida in ambele directii: pe santier si in birou. Cu software-ul de constructii care conecteaza datele pe tot parcursul ciclului de viata – de la proiectare pana la operare – firmele pot incuraja echipele de proiect sa colaboreze in timp real. Software-ul de gestionare a documentelor bazat pe cloud pune imediat la dispozitie cele mai recente date pentru toate partile participante – fara upload si download consumatoare de timp.

Raportare mai usoara, solutii mai rapide

Se intampla rar sa treaca o zi fara ca cineva de la locul de munca sa nu aiba probleme sau sa nu aiba nevoie de un raspuns care nu se regaseste in planuri. Indiferent daca este vorba despre un obstacol neasteptat in calea constructiei, o discrepanta intre plan si realitate sau un conflict intre doua aspecte ale proiectului, problemele si RFI-urile fac parte din proiect, la fel ca si gestionarea lor.  Inaintea   solutiilor digitale, la fel ca si markup-urile, problemele trebuiau scrise manual, transportate fizic, apoi livrate proiectantilor si proprietarului. Cand se lua o hotarare, aceasta era apoi comunicata inapoi contractantului, care probabil astepta pe santier.

Documentarea manuala duce la  pierderea comunicarii si la  probleme suplimentare,  precum intarzierile. De fapt, documentatia inexacta este factorul principal care contribuie la modificari, reprezentand  55%  din cereri. In functie de dimensiunea problemei, etapele gresite ale comunicarii pot pune un proiect in asteptare pana cand problema este remediata, ducand la pierderea a nenumarate ore de productivitate.

Gestionarea documentelor de constructie bazata pe cloud usureaza procesul oferind un mod usor de inregistrare a problemelor direct in model, notificand imediat persoanele responsabile. Acest lucru faciliteaza comunicarea si garanteaza faptul ca toata lumea lucreaza la aceleasi probleme si solutii in timp real, atat la birou, cat si pe santier. In concluzie, acest lucru  economiseste timp si micsoreaza timpul de raspuns  in rezolvarea problemei. 

Decizii bazate pe date 

Eliminarea necunoscutelor  si  luarea  deciziilor bazate pe informatii concrete cresc increderea si eficienta. Aplicatiile de management de constructii ne ofera o imagine a proiectelor noastre  asa cum  nu am mai  avut pana acum,  furnizand analize privind eficienta, performanta si planificarea. Accesul la analize duce la o mai buna luare a deciziilor, evitand adesea intarzierile neprevazute. 

Un alt avantaj al tehnologiei bazate pe cloud este ca, atunci cand datele proiectului se afla intr-un registru central,  le ofera managerilor de proiect puterea de alocare si de control al accesului la date, eliminand stocarea. Aceasta inseamna ca antreprenorii generali  pot  atribui probleme direct subcontractorilor si  pot raporta in timp real la birou implementarea solutiilor.

Transparenta  pentru  o relatie mai buna cu clientii

Un proprietar entuziast poate dori detalii mai aprofundate  privind modul in care proiectul progreseaza. Desi trebuie sa fie informati cu privire la starea proiectului, ei nu sunt intotdeauna familiarizati cu modul in care proiectele avanseaza. Cand solicita o actualizare detaliata a progresului unui proiect, inseamna adesea ca cineva are  sarcina sa gaseasca si sa compileze documentele, modelele, fisierele si rapoartele relevante, iar apoi sa-si faca  timp pentru a se intalni cu  proprietarul si a  revizui totul. Instrumentele software usureaza acest proces, oferind clientilor si partilor interesate claritate si vizibilitate completa asupra unui proiect de la inceput si pana la sfarsit.

 Aplicatiile concepute special pentru constructii, care fac toate informatiile de proiect  –  inclusiv desenele 2D, modelele 3D precum si alte fisiere –  disponibile in timp real proprietarilor si altor parti interesate,  gestioneaza  aceasta parte a procesului , fara a lua din timpul pretios  al echipei tale. Solutiile bazate pe cloud se asigura ca exista o singura sursa de adevar si ca toata lumea are informatiile de care are nevoie pentru a-si face treaba cu incredere, ceea ce inseamna ca proprietarii de proiecte vor avea incredere in calitatea produsului final la momentul predarii.

Controlul defectuos al documentelor iti poate afecta afacerea

Lucrul pe hartie ar putea deveni in viitorul apropiat un concept invechit, dar documentele vor fi inca o parte necesara a constructiei.  Asa cum  BIM ne-a  imbunatatit abordarea fata de constructie, tot asa progresele din gestionarea documentelor vor permite imbunatatiri in modul in care colectam, stocam si procesam datele critice ale proiectului  pentru a optimiza fluxurile de lucru.  Un control mai bun al  gestionarii documentelor de construcție  duce la luarea unor decizii mai informate, la eficienta, calitate si  transparenta, la urmarirea cu  o mai mare precizie si incredere a planificarii proiectului.

Ati ajuns unde sunteti pentru ca iubiti ceea ce faceti si pentru ca sunteti buni la asta. Stiti cum sa formati o echipa, unde sa gasiti materialele potrivite si sa faceti  tot ce este necesar pentru demarea unui proiect. Acum, cu cele mai noi tehnologii, puteti reduce cantitatea de timp si resurse pe care le consumati pentru gestionarea documentelor, cu unele beneficii adaugate pe parcurs, si va puteti intoarce la ceea  ce va place cel mai mult: constructiile. 

Autodesk Construction Cloud ™  poate  eficientiza   gestionarea documentelor , oferind echipelor de constructii acces facil la toate informatiile despre proiect de pe orice dispozitiv si permitand o colaborare perfecta in cadrul echipelor. Aflati mai multe aici.

Previous

Invitatie Webinar Autodesk: „AEC Collection Essentials: CAD to Intelligent Design”

Recap Pro 2022 – noi functionalitati

Next

Click here to view all of our blog posts